Etsi painamalla Enter tai sulje haku painamalla ESC

Uusi laskutuslaki voimaan 1.4.2020

Uusi verkkolaskulaki astuu voimaan 1.4.2020. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaanne voivat jatkossa vaatia kaikki laskunsa verkkolaskuina.

Sinulla tulee siis olla valmius lähettää laskut verkkolaskuina, jos asiakkaanasi on yrityksiä, kuntia tai Suomen valtio. Laskun vastaanottajan ei 1.4.2020 jälkeen tarvitse maksaa muilla tavoin saapuneita laskuja, jos he ovat ilmoittaneet vastaanottavansa laskut verkkolaskuna.

PDF- tai sähköpostilasku ei kelpaa sähköiseksi laskuksi, vaan laskun pitää olla eurooppalaisen standardin mukainen.

Uuden EU:n verkkolaskudirektiiviin pohjautuvan lain tavoitteena on nopeuttaa sähköiseen laskutukseen siirtymistä. Sähköinen laskutus mahdollistaa enemmän automatisointia, vähentää virheitä sekä poistaa manuaalisen työn vaiheita.

Yhtenäinen standardi mahdollistaa siis tehokkaammat taloushallinnon prosessit, kun laskujen sisältö kulkee oikein sähköisessä muodossa. Verkkolasku on myös ekologinen vaihtoehto.

Mikä on verkkolasku?

Verkkolasku on lasku, joka siirtyy digitaalisesti lähettäjältä vastaanottajalle muutamassa minuutissa. Jotta verkkolasku siirtyy onnistuneesti, tarvitset vastaanottajan verkkolaskuosoitteen ja verkkolaskutusoperaattorin.

Verkkolaskuoperaattori on ikään kuin verkkolaskutuksesi postitoimisto, joka lähettää ja ottaa vastaan verkkolaskut puolestasi. Voit käydä hakemassa verkkolaskuoperaattorillesi saapuneet laskut taloushallinto-ohjelmaasi käsiteltäväksi samaan tapaan kuin postitoimistosta voi hakea yrityksen postilokeroon tulleet laskut.

Maventa, Suomen suosituin verkkolaskuoperaattori, on liitetty Allteqiin. Allteqissa muodostettu verkkolasku siirretään Maventan tai muun verkkolaskutusoperaattorin avulla vastaanottajalle.

Lue lisää Allteqin ja Maventan integraatiosta!

Allteq on liikkuvan työn toiminnanohjausjärjestelmä!

Helppokäyttöinen Allteq-toiminnanohjausjärjestelmä soveltuu parhaiten liikkuvan työn ohjaukseen. Järjestelmä sisältää kaikki keskeiset ominaisuudet, eikä käyttöönotto vaadi isoja investointeja.

Allteq-toiminnanohjausjärjestelmän esittely tapahtuu asiantuntijamme kanssa sitoumuksetta etänä tai paikan päällä.

Maksuton demo-esittely on helppo ja tehokas tapa tutustua Allteq-toiminnanohjausjärjestelmään.