Etsi painamalla Enter tai sulje haku painamalla ESC

Tuki

Tälle sivulle olemme keränneet Allteq-toiminnanohjausjärjstelmään liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä. Toivottavasti löydät niistä avun ongelmaasi!

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä niin me autamme sinua.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelustamme saat tukea Allteq-toiminnanohjausjärjestelmän käyttöön liittyvissä pulmatilanteissa. Henkilökohtainen ja kotimainen asiakaspalvelumme varmistaa palvelutapahtuman onnistumisen alusta loppuun.

Olemme keränneet alle usein kysyttyjä kysymyksiä.

Asiakaspalvelu

ma-pe 8-16
010 320 3300
allteq@allteq.fi

Usein kysyttyjä kysymyksiä

01
Miten Allteq-toiminnanohjausjärjestelmällä voi täsmäyttää kirjanpidon?
Valitse edellisen kuun laskutetut AINA KIRJAUS- JA ARVOPÄIVÄSTÄ > Vientierittely. Mitä tullut jo tilille: Vientierittely – Suoritukset. Mitä pitäisi vielä tulla tilille: Myyntisaamiset lasketaan niin, että per edellisen kuukauden viimeinen päivä olevasta summasta vähennetään per sitä edellisen kuukauden viimeisen päivän summa (esim. jos katsotaan helmikuuta, tammikuun saatavat vähennetään). Eli: laskutetut – suoritukset – myyntisaamiset = 0,00.
02
Miten miinusmerkkiset saldot saa pois varastoraportista?
Valitse varastoraporttiin kohta Varastotuotteet, listaukseen haetaan vain ne tuotteet, joiden saldo on suurempi kuin 0.
03
Miksi mobiiliversiossa näkyy vain joitakin työtilauksia?
Tarkista Aktiviteettien asetuksista (kolme päällekkäistä palluraa), mitkä valinnat sinulla on kohdissa Tyypit ja Tilat.
04
Yrityksessämme on työntekijä vaihtunut ja uudelle työntekijälle pitäisi siirtää edellisen työntekijän työt - miten toimin?
Pääsovelluksen kirjaushaussa voi hakea kirjauksia vastuuhenkilön tai työntekijän mukaan. Listaukseen haettujen kirjauksien vastuuhenkilöitä voi puolestaan muuttaa kootusti työkalupalkin Muokkaa kirjauksia -toiminnon avulla. Näiden muutosten jälkeen kannattanee myös poistaa lähteneen työntekijän käyttäjätunnus henkilökortin Käyttäjätunnukset-linkin kautta.
05
Asiakkaan verkkolaskutustiedot ovat muuttuneet, enkä löydä valikosta tätä uutta operaattoria. Miten tämän saisi lisättyä?
Navigaation kohdasta Asetukset – Pankkitunnukset voi lisätä uusia verkkolaskuoperaattoreita, jotka tulevat sitten valikkoon poimittaviksi.
06
Miksi joidenkin liitteiden kohdalla lukee ”ei oikeutta”, vaikka olen pääkäyttäjä?
Liitteiden käyttöoikeudet eivät ole suoraan yhteydessä käyttäjäroolille asetettuihin oikeuksiin. Liitteen lisänneellä käyttäjällä on aina oikeudet liitteeseensä, mutta muiden käyttäjien ja käyttäjäroolien osalta oikeudet pitää määritellä. Vaivattomimmin liitteiden oikeudet määritellään asettamalla ensin Kanta-asetusten Oletuskansio-välilehdellä liitteille oletuskansiot. Tämän jälkeen määritellään oletusoikeudet kansioihin ladattaville liitteille.
07
Miksi työnresursoinnissa näkyy vain osa kirjauksista?
Navigaation kohdasta Asetukset valitaan Kanta-asetukset, ja sieltä Työnresursointi-välilehdeltä valitaan ne kirjaustyypit, jotka näytetään työnresursoinnissa. Tarkista, että tarvittavat kirjaustyypit on valittu.
08
Miksi työaikaraportin mukaan minulla on kohdistamatonta työaikaa 2 h, vaikka olen kohdistanut keräämäni työajan kokonaisuudessaan?
Tarkista, että työaika on kohdistettu tuoteriveille, joilla on tuntityöksi merkittyjä tuotteita.
09
Työlle on tehty tuotekirjauksia, mutta kirjauksen Tuotteet-välilehden Hyväksynnässä ei näy mitään. Mihin ne ovat kadonneet?
Tarkista, että sinulla on hakuehdoissa valittuna tarvittavat kohdat: Näytä laskutetut, Näytä hyväksytyt ja/tai Näytä hyväksymättömät.
10
Yritän luoda uutta asiakasta, mutta ohjelma herjaa, että annettu Y-tunnus on jo käytössä. Sama Y-tunnus on sekä tällä uudella asiakkaalla, että jo aikaisemmin luodulla. Miten saan molemmille tallennettua saman Y-tunnuksen?
Asiakastyypeissä määritellään, onko Y-tunnus Ei sallittu (henkilöasiakkaat), Ei pakollinen, Pakollinen tai Pakollinen, salli organisaation Y-tunnus. Jos asiakkaat kuuluvat samaan organisaatioon, ja heillä on sama Y-tunnus, pitää luoda ns. organisaatiorakenne. Tällöin yksi asiakkaista muodostaa ylätason yrityksen, jonka alle muut samalla Y-tunnuksella olevat asiakasyritykset asetetaan. Näille ylätason alla olevilla asiakkuuksilla on oltava valittuna asiakastyyppi, jossa Y-tunnus on muotoa Pakollinen, salli organisaation Y-tunnus.