fbpx
Etsi painamalla Enter tai sulje haku painamalla ESC

Turun Lukkopiste haki lisää tehokkuutta ja helppoutta toimintaansa

Turun Lukkopiste Oy on nimensä mukaisesti Turussa toimiva lukitus- ja turvallisuusratkaisuja koteihin ja julkisiin tiloihin tarjoava palveluyritys. Henkilökunnan lähes viidenkymmenen vuoden yhteiskokemus alalta takaa Lukkopisteen asiakkaille nopean ja asiantuntevan palvelun. Monipuolinen osaaminen kattaa lukitusjärjestelmät aina mekaanisista ja sähköisistä lukostoista vaativiin ovi- ja porttiautomatiikkaratkaisuihin. Hälytin- ja kameravalvontaratkaisut toteutetaan yhdessä kaarinalaisen Turvasec Oy:n kanssa, joka myös käyttää Allteqia toiminnanohjauksessaan.

Lukkopiste vaihtoi toiminnanohjausjärjestelmänsä kuluvan vuoden aikana ja kyselimme yrityksen toimitusjohtaja Antto Jaloselta kuulumisia alkutaipaleen varrelta.

”Laskun kierto on nopeutunut valtavasti ja luonnollisesti tämä näkyy positiivisena kassavirtana. Integraatio Allteqin ja ProCountorin välillä toimii moitteetta”.

Lukkopiste vaihtoi toiminnanohjausjärjestelmänsä kuluvan vuoden aikana ja kyselimme yrityksen toimitusjohtaja Antto Jaloselta kuulumisia alkutaipaleen varrelta.

Miksi lähditte miettimään toiminnanohjausjärjestelmän vaihtamista?

Vanha järjestelmämme oli mielestämme kovin vaikeakäyttöinen ja kankea. Sitä ei ollut suunniteltu mitenkään lukko- ja turvallisuusalalle. Laskutusprosessi oli todella hidas ja illat menivät monesti koneen ääressä, kun paperisista työmääräimistä piti tehdä laskuja. Ongelmia ilmeni useasti myös laskujen perille menon kanssa.

Miten itse järjestelmän vaihto ja käyttöönotto sujui?

Yllättävän hyvin ja helposti. Allteqin porukka ajoi meidän puolestamme tuotteet ja asiakkaat sisään järjestelmään. Yhteensä pari päivää meitä koulutettiin ja koko projekti kesti meillä noin kuukauden. Näki selvästi, ettemme olleet ensimmäinen lukkoliike, joka ottaa Allteqia käyttöön. Sen verran rutinoitunutta oli toiminta. Myös lukkosepät ovat olleet positiivisesti yllättyneitä siitä, miten helppoa heidän oli siirtyä sähköiseen maailmaan.

Mitä tavoitteita asetitte uudelle järjestelmälle?

Laskutusprosessin varmistaminen ja nopeuttaminen oli meillä selkeä ykköstavoite. Halusimme päästä paperilapuista eroon ja integroida toiminnanohjausjärjestelmän ja taloushallinnon järjestelmän. Lisäksi oli tarvetta saada ns. reaaliaikainen kokonaiskuva meidän kaikesta tekemisestä, eli siitä mitä meillä on avoinna, työn alla, kesken, odottamassa, tai mitä pitäisi laskuttaa.

Miten asetetut tavoitteet ovat toteutuneet?

Tällä hetkellä asentajat käsittelevät Allteqin mobiililla kaikki työtilaukset. Työlle kirjataan työaika, kilometrit, varaosat ja tarvikkeet. Työ näkyy valmistuttuaan tehtynä työtilauksena Allteqin ”Tilannekeskus”- näkymässä, josta minä laitan laskut maailmalle. Laskun kierto on nopeutunut valtavasti ja luonnollisesti tämä näkyy positiivisena kassavirtana. Integraatio Allteqin ja ProCountorin välillä toimii moitteetta. Kaikkein tehokkainta toiminta on silloin, kun asiakas maksaa kentällä esim. pankkikortilla ostoksensa. Lukkosepät kuittaavat työn mobiilissa ja lähettävät siitä suoraan kuitin asiakkaan sähköpostiin.

Tuliko jotain yllätyksiä?

Oikeastaan vain yksi ja sekin oli positiivinen. Huomasimme, että Allteqin avulla saamme sähköiseen muotoon myös avainten lainaukset. Perustamme avaimet järjestelmään ja Tilannekeskus muistuttaa meitä esim. erääntyvistä lainoista. Otamme myös jokaisesta lainasta Allteqilla sähköisen kuittauksen asiakkaalta. Allekirjoitusta hyödynnämme myös työtilausten yhteydessä, eli sepät ottavat kuittauksen asiakkaalta, kun työ on suoritettu.

Suosittelisitko Allteqia lukko- ja turvallisuusalan yritykselle?

Kyllä

Lisätietoja:
Antto Jalonen, Turun Lukkopiste Oy, p. +358 44 987 7621
Sami Vellonen, Allteq Solutions Oy, p. +358 400 675 059

Varaa demo-esittely!

Allteqin avulla saat enemmän tuloksia, vähemmällä vaivalla.

SAMI VELLONEN

Puh. +358 400 675 059
myynti@allteq.fi

Maksuton demo-esittely on helppo ja tehokas tapa tutustua Allteq-toiminnanohjausjärjestelmään.