Asiakkaalle paras mahdollinen järjestelmäratkaisu
Mietityttääkö toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto? Löytyykö projektiin riittävästi aikaa ja resursseja? Mihin kaikkeen käyttöönotossa pitäisi varautua?
Mitä pitäisi ottaa huomioon järjestelmävalinnassa ja pystyykö järjestelmätoimittaja ratkomaan myös nopeasti kehittyvien teknologioiden tuomat haasteet? Yleinen käsitys toiminnanohjausjärjestelmästä jähmeänä ja raskaana suurten yritysten ohjelmistona vallitsee edelleen.
Yrityksen koosta riippumatta sujuva toiminnanohjaus on koko liiketoiminnan ydin. Toiminnanohjausjärjestelmä uusitaan useimmiten läpinäkyvyyden parantamisen, liiketoiminnan digitalisoinnin tai uusien asiakastarpeiden takia. Reagointikykyä ja ketteryyttä tarvitaan yhä nopeammin muuttuviin tarpeisiin. Toiminnanohjausjärjestelmän valintakriteereinä ovat usein vaivaton käyttöönotto sekä edulliset käyttöönotto- ja elinkaarikustannukset. Uuden järjestelmän etuja ovat toiminnan tehostaminen ja parantunut käyttäjäkokemukseen.
Millaisia etuja voit saavuttaa?
Toiminnanohjausjärjestelmän avulla kaikki keskeinen liiketoimintatieto on koottu yhteen paikkaan ja sitä voi hyödyntää kaikissa yrityksen toiminnoissa. Toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto tulee ajankohtaiseksi, kun yrityksen liiketoimintaan liittyvät prosessit ja manuaaliset työvaiheet vievät liikaa aikaa ja resursseja. Toiminnanohjausjärjestelmä vähentää manuaalista tiedon syöttöä erillisten järjestelmien välillä ja automatisoi rutiineja sekä lisää läpinäkyvyyttä ja täten toiminta tehostuu näkyen parempana kannattavuutena ja toiminnan laatuna. Lisäksi moderni, käyttäjäystävällinen ja intuitiivinen toiminnanohjausjärjestelmä mahdollistaa parantuneen työntekijäkokemuksen.
Näin kuljet kohti tavoitteita
Uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto ei tarkoita, että kaikki yrityksessä pitäisi laittaa uusiksi – uusi järjestelmä kehittää ja tehostaa olemassa olevaa toimintaa, mutta on myös hyvä varautua siihen, että järjestelmähanke voi antaa perusteen muuttaa vanhoja toimintatapoja ja työnkulkuja.
Toiminnanohjausjärjestelmä kulkee joustavasti siellä missä käyttäjätkin – ottaen huomioon käyttäjäystävällisesti erilaiset päätelaitteet ja käyttötilanteet. Oli toiminnanohjausjärjestelmä kuinka nokkela tahansa, ajoittaiset poikkeustilanteet tai käyttöongelmat kuuluvat arkeen. Käyttäjä ei jää ongelmatilanteissa koskaan yksin, sillä asiakaspalvelusta saat apua.