Miksi lähditte miettimään toiminnanohjausjärjestelmän vaihtamista?
”Kaipasimme nykyaikaisempaa ja kevyempää järjestelmää. Vanhassa järjestelmässämme ei myöskään ollut kunnollista mobiiliratkaisua. Lisäksi vanha järjestelmä oli meille kovin arvokas ja halusimme selvittää, saisiko pienemmällä rahalla mitat täyttävää ratkaisua.”
Miten itse järjestelmän vaihto ja käyttöönotto sujui?
”Käyttöönotto onnistui erittäin hyvin ja suunnitelman mukaisesti. Asiakas- ja tuotetiedot siirtyivät kivuttomasti Allteqin toimesta uuteen järjestelmään. Talenom-integraatio laskutuksen osalta saatiin myös tehokkaasti käyttöön.”
Mitä tavoitteita asetitte uudelle järjestelmälle?
”Iso tavoite oli saada meidän kaikkien tuntien kirjaaminen tehokkaammaksi ja
tarkemmaksi. Halusimme tulevaisuuttakin varten tietää paljonko missäkin työssä aikaa tarkalleen menee ja hyödyntää sitä tietoa jatkossa esimerkiksi tarjouslaskennassa.
Tavoitteenamme oli päästä pois paperilapuista ja niihin liittyvistä epävarmuustekijöistä. Mobiliteetin avulla ajatuksenamme oli se, että jokaisella olisi aina kaikki tarvittava tieto ”taskussa”, eli omat ja kaverin työt, kohteen työhistoria, jopa asiakkaalle lähetetyt laskut.”
Miten asetetut tavoitteet ovat toteutuneet?
”Käytännössä tavoitteet ovat toteutuneet. Toki virheitä tuli alkuun, niin kuin aina järjestelmän vaihdoissa tulee. Allteqin asiakaspalvelu on ollut apuna tarvittaessa.”
Tuliko jotain yllätyksiä?
”Eipä oikeastaan mitään.”
Suosittelisitko Allteqia lukko- ja turvallisuusalan yritykselle?
”Kyllä, olemme tykänneet järjestelmästä”